Poznaj rodzaje automatycznych skrzyń biegów:
Automatyczne skrzynie biegów można podzielić na trzy główne rodziny: tradycyjne automatyczne skrzynie biegów, automatyczne skrzynie biegów z pojedynczym lub podwójnym sprzęgłem oraz bezstopniowe skrzynie automatyczne. Każdy model ma swoje zalety i wady.
- Automatyczne skrzynie biegów : bez sprzęgła do tradycyjnych automatycznych skrzyń biegów, ale z przekładnią hydrokinetyczną. Jest skrzynia biegów wraz ze sterowaniem hydraulicznym. Wspólnie będą zarządzać różnymi przełożeniami w zależności od prędkości pojazdu, nacisku na pedał przyspieszenia, aktywnego trybu jazdy (sportowy, ekologiczny, górski itp.) i wielu innych parametrów. Ta technologia jest stosowana w szczególności w skrzyniach biegów EAT6 i EAT8, stosowanych w wielu modelach, takich jak Peugeot 308 i Peugeot 3008 , DS 7 Crossback, a nawet Opel Grandland X, aby wymienić tylko kilka.
- Zautomatyzowane skrzynie biegów : z podwójnym sprzęgłem, te skrzynie biegów są tak wydajne jak tradycyjne automatycznych skrzyń biegów, przekładni ze zmianami błyskawiczne, bardzo popularnych w samochodach wyczynowych. Są związane z dwoma sprzęgłami. Jeden zarządza prędkościami parzystymi (2, 4, 6) a drugi nieparzystymi (1, 3, 5). W rzeczywistości, gdy bieg jest włączony, następny lub poprzedni (w zależności od potrzeb) jest wstępnie włączony. Bez opóźnień i gwałtownych zmian w diecie, do kontrolowanej konsumpcji.
- Przekładnie bezstopniowe : zwane również CVT (Continuously Variable Transmission), te skrzynie biegów nie mają stałych przełożeń, ale wariator; nie ma zatem zmiany biegów jak w tradycyjnej skrzyni biegów. Korzystają z uproszczonej technologii, ale o mniejszej mocy, co wpływa na komfort i przyjemność z jazdy, z wrażeniem trwałej jazdy na łyżwach. Najczęściej montuje się je w pojazdach o małej pojemności lub w pojazdach marek japońskich, takich jak Toyota , Honda czy Nissan .